Du borde dö fågeljävel

(null)

Skulle du kunna döda en fiskmås ? Jag kan det alla dagar eller (tidiga mornar ) i veckan . Visst kan det tyckas idylliskt men sjöfåglars ljud från vattnet en solig sommardag längs kajkanten . Men inte utanför mitt fönster varje jävla natt, speciellt inte nu när jag verkligen behöver min sömn. Det är inte många måsar utan ett jäkla as som som ska köra sin skränande solosång.  När djup dvalan övergår till förstadiet av medvetande smider jag elaka planer . En stor machetes svingas snabbt genom luften för att frigöra det ständigt skrikande näbbhuvudet från måskroppen . Det finns även en variant där silvertejp försluter möjligheten att låta så jäkla illa . Jag lider av gammalt groll vad det beträffar denna art av svenska fåglar . Minns en gång på furuviksdjurpark någon gång på -80 talet . Jag gick i det vackra vädret och njöt av en mjukglass i strut när en projektil av måsskit träffade mig mitt i planeten . Ni kan ju tänka er kaoset när det stänkte över min chokladglass med topping . Nä! Måsjävlar är inte högt på min ranking över trevliga djur.