Tankar om årets julkalender här.

Nattens tankar gav mig ingen sömn så jag hamnade vid köksbordet. Knappt två månader kvar till jul . En högtid som delar befolkningen i två läger för eller emot . Som vi vet är inte julen frid ,god mat ,familjär lycka etc för alla . Men i alla fall så tänker jag göra något skoj inför julen . Förra året blev det julkalendern "Pontus julsaga här på bloggen ". Nu är mitt huvud fullt av idéer och uppslag in för detta året. Men jag kan inte riktigt bestämma mig . Har tre trådar som inte lämnar min tankeverksamhet . 1 . Ytterligare en barnsaga om Råttorna på det gammal julmustbryggeriet . 2. En julsaga för vuxna . Eller 3 , En viral tomte som gör ett klipp om dagen med hemligt innehåll . Jag får fortsätta spåna , något blir det i alla fall. Ska försöka släppa det några timmar nu och sova.