Miljösmart?

Läste i tidningen nu att man vill ha en dag i månaden då man tänker miljösmart, en dag då vi äter köttfritt för miljön, vissa skolor vill införa en dag i veckan då vi ENBART ska äta vegetariskt, Men HALLÅ! Jag VILL inte äta vegetariskt, vare sig en dag i månaden eller en dag i veckan, det har alltid varit så att vegetarianer har fått ett vegetariskt alternativ när vi andra ätit kött och fisk, ska jag nu då tvingas att äta vegetariskt bara för någon bestämt att det är mer klimatanpassat att äta grönt?? Bevisa för det första att ni har helt rätt , och det i det stora hela är bättre att äta grönt än kött, jag köper definitivt inte era argument. Det står i samma tidning att vintertid äter vi svenskar endast 4 % svenskodlade grönsaker. Är det miljösmart med frakter genom europa på lastbil, även båt och flyplan används för vissa produkter, hur miljösmart är deras odlingar, besprutningar, arbetsförhållanden etc?? Jag äter mitt eget kött från den svenska skogen, jag stödutfodrar sätter ut salt och mineral stenar, urvals jakt för att stärka den svenska vilt stammen, jag har heller inget problem att äta när producerat gris och nötkött. Den som menar att min konsumtion av animaliska produkter skulle skada miljön mer än veganmat kan faktiskt på ren svenska dra ditt pepparn växer.