Rätten att bära niqab offentligt i sverige!

Läste en insändare i expressen idag , där en student ville påvisa sin rätt att bära niqab offentligt.hon menade att det var hennes rätt att göra det och drog paralleller med människor med tuppkams frisyrer piercingar etc. hon skrev att hon gått retorik kurser där hon inte alls haft problem att utrycka sig trotts sin huvudbonad . För det första så vill jag säga att det handlar absolut inte vad hon tycker, om hon anser att hon inte har problem med retorik eller att utrycka sig förståligt . det handlar om hur vi uppfattar henne i den beklädnad hon har. jag kan bara tala för mig själv, först vill jag säga att jag är inte invandrar fientlig  . jag har många vänner från olika religioner, men det betyder inte att jag delar deras åsikter, men i mångt och mycket så får jag som medmänniska respektera det. men för de skull så anser jag att när man kommer till ett annat land så får man ta seden dit man kommer, så gäller även för mig som turist. kräver landet jag åker till att jag sa vara klädd på ett visst vis och bete mig på ett visst sätt så är ju valet mitt, vill jag åka dit så får jag helt enkelt anpassa mig. det samma gäller då också om man åker till tex Frankrike eller Danmark , som ovan nämnda person tar upp som fientliga stater. alla har ett val, och det har även hon. egentligen har jag inget emot hur folk klär sig, det är deras problem, men när det handlar om religion går jag i taket, religion är den största orsaken till jordens krig, religion är ett uråldrigt sätt att leva och tänka. det finns absolut inga belägg att den som uppfyller sin tro har rätt . varför skulle det i så fall finnas så många religioner, vem har rätt , vem har fel?  så lev i det sunda nuet och ta in verkligheten istället. sen vill jag säga att om man döljer allt utom ögonen, och säger att det har med utseende fixering att göra så har man hamnat lite fel i verkligheten. för då behöver man ju inte visa sig i huvud taget. personen ifråga skriver om person angrepp, varför? jo för att det urseendet hon har inte tilltalar någon. vill man inte falla inom utseende fixering ska man heller inte vara provokativ, viket hon är, det enda hon vill ha är respekt hur hon klär sig, valet är enkelt, alla tycker inte som hon, och då får även hon respektera detta.  hon skriver, många jag mött har fördommar, hur ska det gå med kommunikationen?  eller är jag en fara för Sverige? då ställer hon en motfråga, hur kan man då driva utbildning för blinda personer som inte ens ser varandra? för henne ser man i alla fall.man hör hennes röst och hennes tonläge.
En blind person har inte valt sin situation, den har inte valt blindheten av personliga eller religiösa själ , en person med tuppkam piercingar eller kläder i olika typsnitt kan man se hur den/ dom utrycker sig. men en person med niqab ser man bara en smal öppning över ögonen och det är själv valt. jag skulle aldrig låta mina barn gå på dagis skolan med en lärare dagisfröken som döljer ansiktet, jag skulle aldrig gå till en dockor eller respektera en polis eller annan ordnings myndighet som bär det samma.  är problemet att någon vill dölja sin identitet så har den personen inte här att göra. detta var min åsikt.