R.I.P My slaughterhouse!

Jag har i dagarna fått veta att en arbetsplats jag jobbat på kommer att läggas ned. Under väldigt många år jobbade jag där med kött. Ljuger inte om jag säger att det är ett av dom roligaste jobb jag haft i mitt liv, älskade en miljö som andra säkert skulle hatat, tävlingsmänniska som jag är så höll man alltid högsta tempo, snabbast och bäst var mitt måtto . Men allt har sitt pris, efter många år så mådde inte kroppen bra, en bieffekt av att tro man var odödlig. Så jag avslutade anställningen för att prova andra saker. Men kötthantering som slakt och styckning har alltid legat mig nära om hjärtat. Efter ha arbetat inom hela kedjan från föda upp kalven till pann färdig produkt så tappar man inte intresset för allt inom detta område . I alla fall så såldes det privata företaget till en stor föreningsverksamhet för ett antal år sedan. Tyvärr skulle vilja säga då jag hela tiden trott på det småskaliga idylliska som fanns där. Jag vet hur bra djur mår när man tar om hand om dom varsamt, att även inte förändra miljön dom är vana med fast dom ska in i slakt produktion. Ett lugn lyckligt djur smakar också gott på grillen, man kommer aldrig ifrån det. Det samma gäller att jobba med lugna djur i rätt atmosfär skapar bra medarbetare . En balansgång som gagnar er som vill ha riktigt bra produkter. Nu läggs företaget ned, den lilla pittoreska platsen vid älvens vik dör en smula. I över hundra år har har man drivit denna verksamhet. Allt för stordrift och en större ekonomisk vinst. Jag håller inte riktigt med om det . Men detta ska jag delge en annan gång  "bilden har ingen anknytning till inlägget "